ماده تثبیت خاک و کنترل گرد و غبار

//ماده تثبیت خاک و کنترل گرد و غبار
ماده تثبیت خاک و کنترل گرد و غبار2020-02-14T18:56:05+00:00

فرسایش بادی و پدیده گرد و غبار یکی از بزرگترین پدیده هایی است که سالانه خسارات فراوانی را به مناطق مسکونی و زراعی و اقتصاد کشورها وارد می کند. کنترل این پدیده به دو روش بیولوژیک و غیربیولوژیک با استفاده از مالچ ها صورت می گیرد. با توجه به گرانی و مسائل زیست محیطی مالچ های نفتی، استفاده از مالچ های جایگزین امری اجتناب ناپذیر است.

در این میان برخی از ترکیبات معدنی که از شورابه های کویری بدست می آیند، به عنوان مالچ های طبیعی بسیار مورد توجه هستند. با توجه به جذب رطوبت بسیار بالای این ترکیبات و همچنین چگالی نسبتا بالای آنها، این ترکیبات کمترین مقدار رطوبت موجود در هوا را جذب کرده و هنگامی که در تماس با ذرات ماسه و گرد و غبار قرار می گیرند آنها را به یکدیگر چسبانده و وزن ذرات را بالا برده و اثر گذاری باد در جهت جابه جایی ذرات را کاهش می دهد. همچنین این ترکیبات با مستحکم کردن بستر خاک، تا حدی زیادی مانع مواج شدن جاده ها و به وجود آمدن دست انداز در اثر تردد زیاد ماشین آلات سنگین می شوند.

 

شرکت گلزار نگین در این زمینه محصولی را با نام تجاری هیدرومکس (HydroMax) تولید و عرضه کرده است که ترکیبی معدنی و کاملا سازگار با محیط زیست است. این ترکیب در دو گرید هیدرومکس جاده و هیدرومکس اسپورت عرضه می گردد.

هیدرومکس جاده: مخصوص جاده های خاکی شهری، روستایی و معادن، محوطه های خاکی و دپوی مواد معدنی است.

هیدرومکس اسپورت: مخصوص محوطه ها و پیست های ورزشی خصوصا زمین های تنیس، پیست ها و مانژهای اسب سواری است. در این محصول از ترکیباتی استفاده شده است که علاوه به داشتن ویژگی جذب حداکثری رطوبت هوا، سازگاری کاملی با محیط زیست و سلامت انسان و موجودات زنده داشته باشد. از بزرگترین مزیت های این محصول برطرف کردن نیاز آبدهی مداوم به زمین ورزشی است به طوری که در زمین های تنیس و مانژهای اسب سواری خصوصا مانژهای سیلیسی، نیاز آبدهی را تا 90 درصد کاهش می دهد.

 

این محصول با توجه به نیاز بازار به دو شکل محلول (مایع) و جامد قابل عرضه است.

این شرکت بنا به درخواست مشتری ها، توانایی اجرای پروژه های محلول پاشی را دارد.

dust control  

جهت مشاوره و اطلاع از جزئیات اجرایی محصول می توانید با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید.